7 Ocak 2013 Pazartesi

KIRPI YAVRULARI


Tarifini verecegim kurabiyelere cocuklar bayildi :)
Orta Avrupali bir blog'dan denedim ama Ingilizce ve Turkce'ye cevirip yaptigim halde bir kelimenin tam manasini bulamadim..
Kendi olculerim ile sizlere tarifi aktariyorum.

 MALZEMELER
- 120gr tuzsuz tereyag (oda isisinda beklemis olsun)
-1 su bardagi pudra sekeri.
- yarim paket vanilya tozu.
- 1 yumurta
- 4 yemek kasigi nisasta
- aldigi kadar un (yaklasik 2,5 su bardagi kadar ekledim)
UST SUSLEME
- 1OOgr sutlu veya bitter cikolata.
- cikolatali sekerleme
YAPLISI
- Oda isisinda beklemis tereyagi, pudra sekeri, vanilya ve yumurtayi mikserde cirpin.
-Nisasta ve unu azar azar ekleyerek ele yapismayan bir hamur elde edin.


- Hazir olan hamurlardan ceviz kadar parcalar koparip yuvarlayin, hafifce elinizle burun sekli verin.
- Bu sekilde yagli kagit serili tepsiye dizin.On isinmis 180 dereceli pirinda yaklasik 25 dakika pisirin.
- Pisen kurabiyeleri firindan alip tel izgara uzerinde sogumaya birakin.
- Kucuk bir tencere'de benmari usulu cikolatayi eritin.
- Soguyan kurabiyeleri eritmis oldugunuz cikolataya bas kisimlarini degdirmeden cay kasigi ile cikolata surun.
- Kucuk bir kaseye koydugunuz cikolatali sekerlemelere bulayin her tarafini.
- Bir kurdan yardimi ile eriyen cilkolata'dan burun ve goz yapin.
- Bu sekilde sogumaya birakin bir muddet.
 Tad bakimindan un kurabiyesine benziyor minik kirpiler..
Sonrasi mi cocuklarin bayilan bakislarini ve cigliklarini keyifle izleyin :)
Ilk inanamadilar gercek mi olduklarina :)
Pasifik okyanusu manzarali sabah kahvesine biz buyuklere de eslik etti minik sevimli kirpiler :)

 
Yeni baslayan haftanizin huzurlu ve bereketli gecirmeniz dilegi ile sevgilerimle...

19 yorum:

  1. ellerine saglik canim .
    kizimin dogum gününe kismet olsun insAllah
    bayildim
    sarildim dualarina talibim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eminim kizim bayilacak Melegim :) bende senin dualarina talibim hgulum...bi mukabele gonlumuz bir canim...

      Sil
  2. Ayyyy:) yerim ben senin kirpilerini:)) ne kadannnn tatlılar:)) eline sağlık Aytenim..,
    Öpüldün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi Aynurum cok dadlular :) gorunumune bayildi cocukalar :)bende seni opuyorum gulum..

      Sil
  3. çok güzeller. bu deniz manzarasıda harikaymış. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevin hanim begenmenize cok memnun oldum :) bende anlayamadim neden ekleyemediginizi..

      Sil
  4. Sizi izlemeye alamadım birtürlü iz<leyiciler bölümünde birşey çıkmıyor üye olamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevin hanım sizden kaynaklanan bir problem sanırım, neyse faceden takip edersiniz sizde inş..Ben eklerim ablamın tariflerini..:)

      Sil
  5. Çok şirin olmuşlar,ben bile bayıldım :) Ellerinize sağlık.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. KARDEŞİM ÇOK GÜZEL KİRPİLER YAPMIŞSIN.ELLERİNE SAĞLIK.PAYLAŞIMLARINI ÇOK BEĞENDİM MİSAFİRİNİM ARTIK.BENDE BEKLERİM.

    YanıtlaSil
  7. Kirpi yavruları çok şirin olmuş.Ellerinize sağlık,en kısa zamanda denemek isterim. www.mutfakkolik.net

    YanıtlaSil
  8. Ablacım ellerine sağlık harika görünüyor...Daha önce bir kirpi demnemesi yapmıştım ama bu çok daha pratik ve estetik.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. tarifleriniz çok değişik ve güzeller. ama tüm kategorilere bakabileceğimiz bir yer göremedim. bütün tariflerinizi incelemek istiyorum. birde tariflerin aşama aşama yapılış fotoğrafları olsa çok daha iyi yararlanabiliriz. sürekli takip ettiğim bloglar arasında en güzellerinden birisiniz. emekleriniz için teşekkürler:) hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel dilekleriniz ve sozleriniz beni dolayisi ile mutlu etti sevgili Hulya hanim :)hala acemiyim ama insallah bir duzene girecek tum paylasimlarim..

      Sil
  10. wow! muhteşem bir fikir eminim tadı da güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emin ol Sinem'cim cok leziz bir kurabiye :) Sevgilerimle..

      Sil