28 Ocak 2012 Cumartesi

Farrero Rocher

Malzelemeler-
200 gr. kavrulmus findik ici.
3 yemek kasigi pudra sekeri.
3 veya 4 yemek kasigi sivi krema ( orjinal tarifinde yumurta beyazi kullaniliyordu, ben kremayla yapiyorum ) 15-20 adet butun findik ayirin...
150 gr dark cooking cikolata veya sutlu'de kullanabilirsiniz..

YAPILISI - Kavrulmus findik iclerini ve pudra sekerini blendirda iyice cekin diri olmayacak cok ince cekin..3 vaya 4 kasik kremayi ekleyerek tekrar cekin...karisimi kontrol edin elinizde, sikarak bir butun olarak durmasi lazim eger durmuyorsa 2 kasik daha krema ekleyebilirsiniz...Iyice ozdeslesen ezmeyi ellerinizi hafif islatarak, ceviz kadar veya daha minik olabilir yuvarlak form verin.. parmaklarinizla ustlerinden hafif yassilastirin ve yagli kagit serili tepsiye dizin yaklasik 20 dak. buzdolabinda dinlensin Cikolatayi benmarie usulu eritin. ezmeleri 2 catal yardimi ile hertarafina cikolatayi bulayin...Fazla gelen cikolatalari catallarin yardimi ile alttan siyirabilirsiniz..bu sekilde yapip kagit serili tepsiye duzgunce dizin ustlerine birer tane butun findik yerlestirin...Oda isisinda kalabilir simdi havalar serin Tr'de..zaten hemen donuyorlar, bu sekilde hazirlanmis cikolata kapli ezmeleri ister minik muffun kagitlarin'da, ister sekerleme sarili jelatinlerde servis yapabilirsiniz :)) Bu tabaktaki hazir ezmeler'de benim sizlere Bayram hediyem olsun Sistalarim :) Bu tarifi cok uzun zamandir yapiyorum..yabanci bir sayfadan almistim ve her yaptigim vakit cok begeniliyor.. NOT eger cok veya az yapmak icin miktarlari kendiniz ayarlayabilirsiniz..

5 yorum:

  1. Harika bir tarif olmuş bu ben çok sevdim:-)
    bunu denerim ben size de haber ederim inşallah,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Begenmenize cok sevindim Mutfak Havlusu :) Gercekten lezzet otesi bir ikram turu..pisman olmazsiniz denediginiz vakit.

    YanıtlaSil
  3. Enfes gorunuyorlar.

    YanıtlaSil
  4. bayildim cok guzel yaparim ki ben bunu:)

    YanıtlaSil