2 Ekim 2013 Çarşamba

Orange Syrup Cake - Portakal Soslu Kek


Merhabalar..

Portakal mevsimi bitmeden yayinlamak istedigim tarifleri sirasi ile paylasmaya baslamaliyim..zira sizler portakal mevsimine girmek uzeresiniz :)
Yayinlarini severek takip ettigim Donna Hay magazine'den denedigim nefis bir tat..

Malzemeler

- 4 yumurta
- 150gr. eritilmis tereyag 
- 1 cup seker (1 su bardagi)
- 1 tatli kasigi vanilya
- 1 cup un
- 1 cup badem unu
- 1 paket kabartma tozu
- 1  yemek kasigi limon kabugu rendesi

Portakal surubu

- 1 cup seker
- 1/2 cup su
- 2 tane ince kabuklu portakal

Yapilisi
- Firini 160c ayarlayin.
- Portakallari yikayip cok ince slayz seklince dograyin
- Kucuk bir sos tenceresine su ve sekeri alip kisik ateste karistirarak sekeri eritin.
- Tencereye ince dilimlenmis portakallari ekleyip yaklasik 10- 15 dk. portakallar yumusayana kadar pisirin.
- Sure sonunda tencereyi kenara alip sogumasini bekleyin.
- Yumurta, seker ve vanilyayi cirpma kabina alin yaklasik 8- 10 dk kabarana kadar mikserde cirpin.
- Birlikte elenmis kabartma tozu ve unu ekleyip tekrar cirpin.
- Erimis tereyag, limon kabugu rendesi ve badem ununu ekleyip malzemeyi birbirine karisana kadar cirpin.
- 20cm'lik  yuvarlak kek kalibinin tabani ve yanlarina yuksekligi kadar yagli kagit serin.
- Sosun icinden portakal dilimlerini suzdurerek cikarin.
- Kalan sosu daha sonra kullanmak icin sosluga alin.
- Kalibin yanlarina, tabanina portakal dilimlerini dizin  (bu islemi yaparken birinden yardim almalisiniz)
- Kek malzemesini kaliba bosaltin.
- On isinmis firinda yaklasik 50- 60 dk. pisirin yada kurdan testi yaparak kontrol edin.
- Pisen keki firindan alip tel izgara uzerinde ilinmaya birakin.
- Kalibi ters cevirip keki  kagidindan ayirip servis tabagina aktarin.
 Kullanilan badem unu,  nemli bir yogunluk kazandiriyor keklere.

Servis yapacaginiz zaman dilimlenmis kekin uzerine portakal surubundan bir kac kasik gezdirip yaninda dondurma veya krema ekleyip servis yapabilirsiniz.


Sofralarinizdan bereket eksik olmasin dilegi ile sevgilerimle...

7 yorum:

  1. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/canım ellerine sağlık.. nefıs lezzetlerını ve sayfanı zıyaret etım.ve ekledim tarıflerının takıpcısıyım.bende beklerım.sevgılerımı bırakıyorum

    YanıtlaSil
  2. yüregimin avusturalya subesiiiiii masAllah sana
    cok lezzetli oldugu belli .okadar belli ki al beni diyor bayildim can
    özlemle sardim sarmaladim seni.

    YanıtlaSil
  3. Ovvv bu ennfes birşey olmuş yaaa
    portakallar düşsün tezgaha doğru düzgün hemen deneyeceğim:-)
    ellerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  4. Görüntü ve lezzet birarada.... Bayıldım....
    Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Bir portakal sevdalısı olarak bunu nasıl görmemişim hayret :) çok hoş görünüyor, zaten sen ne yapsan muhteşem oluyor sistam..ellerine sağlık..Maşallah sana...

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor. . Ellerinize sağlık. . Bende bloğuma beklerim. . Mutfakfelsefesi.blogspot.com Selam ve dua ile. .

    YanıtlaSil