9 Ekim 2013 Çarşamba

Yalanci Baklava - Nevzine


Hayirli gunler.. :)

Malum onumuz bayram,  hummali bir telas eminim hepimizi sarmistir :)
Insallah bir kac tarif pespese yayinlamak niyetim. Bu nefis tatliyla tanisali cok uzun zaman oldu.
Sofra dergisinin cok eski bir sayisindan deneyeli beridir sik yaptiklarimin icindedir.
Benim taktigim nami diger ismiyle cakma baklava :)

Malzemeler
- 1/2 su bardagi siviyag.
- 1/2 su bardagi ilik su.
- Yarim paket oda isisinda yumusamis tereyag.
- 2 yemek kasigi tahin.
- 1 paket kabartma tozu.
- 1 su bardagi hafif iri dovulmus ceviz ici.
- Aldigi kadar un.

Serbeti icin.
- 3 su bardagi seker.
- 1,5 su bardagi su.
- 1 yemek kasigi limon suyu.
Seker, su ve limonu bir tencereye alin orta ateste kaynamaya birakin.Serbet fokurdamaya baslayinca 10 dakika daha kaynatip ocaktan alin ve iyice sogumasini saglayin.

Yapilisi.

- Firini 180 dereceye ayarlayin.
- Ilk sivi malzemeleri bir kaba alip elinizle iyice birbirine karistirin.
- Un ve kabartma tozunu ekleyip hamur kulak memesi kivamina gelene kadar yogurun.
- Son asamada ceviz icini ekleyerek tekrar malzemeyi yogurun.
- Hafif yaglanmis firin tepsisine tum malzemeyi koyup elinizle hertarafi esit miktarda duzlestirin.
- Keskin bir bicakla baklava dilimi seklinde kesin.
- On isinmis firinda uzeri hafif pembelesene kadar pisirin.
- Pisen tatliyi firindan alin ilk sicakligi gecince 1-2 dk. sonra iyice sogumus serbeti kepce yardimi ile heryerine dokun.


 Dinlenen nefis tatliniz gonul rahatligi ile servise hazirdir :)

Not: Kullanacaginiz tepsinin ebati ne kadar buyuk olursa, tatlinin yuksekligi o derece ince  oluyor.

Allah sofralarimizda bereketi, yuvalarimizdan  huzuru eksik etmesin ins..cumlemizin...

4 yorum:

  1. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık.bu tarıf not alıcam.ıns en kısa zamanda bende deneyecegım...nefıs gorunuyor.sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pinar'cim kesinlikle denemelisin nefis bir tatli :) Sevgilerimle..

      Sil
  2. Sistam ellerine sağlık, senin tarifle ben de yapmıştım, çok güzel oluyor..ama ben biraz daha kızartmıştım..hafifi pembe olması daha mı iyi? şimdi emin olamadım ..tekrar mı yapsam ne ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim sistam hani kizarmaya yakin pembe gibi oluyor ya oyle yazmisim :)) emin ol sen dogrusunu yapmissin :) opuyorum seni kocamannnn :)

      Sil